Přihlášení
Zapomenuté heslo
Zlínským krajem se bude prohánět
šest nových sanitek
ZLÍN – Ode dneška bude Zdravotnické záchranné službě Zlínského kraje (ZZS ZK) sloužit šest nových sanitních vozidel. Jejich slavnostní předání záchranářům proběhlo dnes v prostorách ředitelství ZZS ZK za přítomnosti hejtmana Zlínského kraje Stanislava Mišáka, náměstka hejtmana Lubomíra Nečase a členky rady Zlínského kraje Taťány Nersesjan. Nové sanitky budou sloužit ve Zlíně, Vsetíně, Kroměříži, Valašském Meziříčí, Valašských Kloboukách a Uherském Brodě.
Náklady na jejich pořízení ve výši 13,7 mil. Kč uhradil zejména Zlínský kraj, částečně se na nákupu podílela města Uherské Hradiště a Vsetín.
Všechny nové sanitky jsou dodány na shodném základě VW Transporter T5. ZZS ZK nakoupila čtyři menší sanitní vozidla specifikace „B“ a dvě vozidla kategorie „C“. Velká auta podle kategorie „C“ jsou firmou FD servis Praha zastavěny do kufrové nástavby firmy System Strobel z německého Aalenu a jsou v České republice prodávány s přívlastkem „bezpečná sanitka“. Toto označení nejlépe vystihuje směr, kterým se konstruktéři při navrhování sanitky vydali. Pojem bezpečnosti je připomínán v každém bodě, počínaje volbou a výbavou podvozku nebo provedením vnitřní zástavby a konče výběrem světelného a zvukového výstražného zařízení i uzpůsobením nejrůznějších detailů usnadňujících každodenní práci záchranářů.
Kabina řidiče je ve všech vozidlech řešena jednotně. Mimo prvků určených k samotnému řízení jí dominuje dotyková obrazovka počítače určeného k předání výzvy do vozu a zobrazení místa zásahu.
V ambulantním prostoru vozidel obou kategorií byla zvolena LED technologie umožňující plynulou regulaci intenzity osvětlení, nebo doplňkové „noční“ modré osvětlení pro případ dlouhých transportů, kdy by pacienty mohlo obtěžovat velké světlo. Nespornou výhodou LED technologie je také velmi příznivá spotřeba, což se v moderní sanitce se spoustou dalších spotřebičů (termobox, ohřívač infuzí apod.) velmi cení.
Velkou předostí vozidla kategorie „C“ je vnitřní prostor umožňující bezpečné uchycení a uložení zdravotnického vybavení včetně přístrojů. Vůz této kategorie například umožňuje ošetřovat ležícího pacienta z obou stran. Při specifikaci celé dodávky je kladen důraz na to, aby pro všechny samostatné části zástavby byl doložen protokol o úspěšně provedené dynamické zkoušce, tzv. Crash testu. Doklad o provedeném testu je pak v případě vozidla kategorie „C“ vyžadován i pro samotnou kufrovou nástavbu.
Zpracovala: Gabriela Sýkorová Dvorníková (s využitím tiskové zprávy ZZS ZK)
Buďte první kdo přidá příspěvek k této aktualitě.
Copyright ©