Přihlášení

Zapomenuté heslo

Komora záchranářů zdravotnických záchranných služeb České republiky

Za výpadek linky 155, který zavinil smrt, zaplatí Telefónica 1,75 miliónu

12.05.2014

Za výpadek linky 155, který zavinil smrt, zaplatí Telefónica 1,75 miliónu

Za výpadek linky 155, který zavinil smrt,

zaplatí Telefónica pokutu 1,75 miliónu

 

Za výpadek tísňové linky 155 v říjnu loňského roku, kvůli kterému záchranáři přijeli pozdě k pacientovi, zaplatí telekomunikační společnost Telefónica pokutu 1,75 miliónu korun. Vyměřil ji Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Napsal to v pátek server Lidovky.cz s odkazem na Ctibora Jappela z tiskového oddělení Telefóniky.

 

Výpadek trval loni 4. října zhruba hodinu a půl. Na tísňovou linku 155 se kvůli tomu opakovaně nedovolal pětasedmdesátiletý cizinec v Mariánských Lázních. Nakonec zavolal místní lékařku, která kontaktovala záchrannou službu běžnou telefonní linkou. Záchranářům se ale muže už nepodařilo oživit.

ČTÚ mohl operátorovi za výpadek linky uložit pokutu až 20 miliónů korun, píše server. Nakonec úřad přihlédl k tomu, že Telefónica svou chybu přiznala a po zjištění ji v relativně krátkém čase odstranila. Proti první pokutě od ČTÚ za toto pochybení se operátor odvolal, úřad ale rozklad zamítl. Rozhodnutí je tak pravomocné.

Technik nevyzkoušel telefon 

Podle Telefóniky se loni 4. října rekonfigurovala tranzitní ústředna v Karlovarském kraji, ale po ukončení práce servisní technik nevyzkoušel telefon a neodhalil tak, že směrování na linku 155 nefunguje. Protože fungovaly hovory na linku 112, nezaznamenaly nefunkčnost linky alarmy záchranné služby ani operátora.

Po upozornění na chybu operátor linku zprovoznil za několik minut. Telefónica kvůli případu zvýšila citlivost alarmů u všech národních tísňových linek (150, 155, 156, 158). Podle operátora se tak nyní zaměstnanci dohledu okamžitě dozvědí o každém nespojeném hovoru.

 

Zdroj: novinky.cz

 

 

 

 

 

 

Komentáře k článku
  • dopálenej kolega Reagovat 14.05.2014
    02 má nějakých 5,1 milionu zákazníků/SIM karet..
    v r. 2012 čistý zisk 6,78 mld. kč...
    pokuta 1,75 mil. kč za 1,5 hodiny vypadlou nejvolanější tísňovou linku s následkem smrti je tedy věru trest exemplární, likvidační, bezprecedentní. ..
    Snad by měl jít solidárně každý její zákazník příští měsíc zaplatit vyúčtování na poštu, uhradit účtovanou částku (pro hotovost.platbu zaokrouhlenou na celé koruny nahoru) na dřevo, aby Telefonica mohla z těchto haléřů onu katastrofální pokutu zaplatit.
    :-( :-( :-( :-(
    Kocourkov hadr teda....

    přirozeně, i zdravotníci jsou pojištěni pro případ neúmyslného poškození zdraví, takové věci se prostě stávají...ale každý musí za chybu podobného rozměru nést odpovídajícím způsobem následky...zmíněná částka je pro hegemona typu Telefonica naprostým výsměchem pozůstalým, tak právu..

Copyright © Komora Záchranářů. Všechna práva vyhrazena.