Jedna část rozhovoru se týkala nového jednotného a hlavně povinného grafického vyvedení označení vozidel ZZS a druhá část se týkala povinného vybavení vozidel ZZS některými zdravotnickými prostředky.
K jednotnému označení vozidel typu žlutozelené šachovnice musím dát za pravdu Dr. Schwarzovi v tom, že v původním návrhu, který byl zaslán k připomínkovému řízení, bylo skutečně počítáno s možností dvojí grafické úpravy. Nicméně si myslím, že celorepublikově jednotná podoba sanitních vozidel v jakémkoliv provedení, je krok dobrým směrem a měla by být v budoucnu ku prospěchu věci. Ale!!! Proč nebylo takto jednoznačně postupováno i ve vyhlášce, která by upravovala pro všechny pracovníky výjezdových skupin i jednotné OOPP, včetně obuvi, ochranných přileb apod., stejně jako je tomu u Policie ČR a Hasičského záchranného sboru, tedy dalších dvou složek IZS? Proč jen označení vozidel? Než se dosáhne jednotného označení vozidel, bude to trvat možná 8 až 10 let. Nezmění se za tu dobu opět legislativa a označení? Záchranky nemají prostředky na to, aby během dvou až tří let vyměnily vozový park obdobně, jak to nedávno provedla s novou grafickou úpravou PČR.
Vybavení vozidel. Původní návrh vyhlášky byl paskvil, na kterém bylo znát, že návrh provedl člověk, který záchranku v životě neviděl. Nesmysl za nesmyslem, některé pasáže v překladači okopírované z nějakého zahraničního textu. Podařilo se připomínkami opravit mnohé. V některých případech ale nesmysly zůstaly.
Nechci se ani zdaleka rozepisovat o všech. Za všechny vyberu dva. Ve vozidle pro přepravu novorozenců i přes naše intervence zůstaly krom transportního inkubátoru i nosítka s podvozkem vybavená zádržným systémem pro dospělé a děti. Marně jsme se snažili vysvětlit, že buď je na stole nosítek transportní inkubátor, nebo nosítka, ale že obojí nelze. Je to tam! Teď babo raď. Další nesmysl je, aby i vozidla RV bez nosítek, bez možnosti transportu pacienta, byla vybavena infuzní pumpou, nebo injektomatem (lineomatem). V tom má Dr. Schwarz pravdu. V původním návrhu dávkovače nebyly ani u RV, ale ani u vozidel RZP, což zase bylo špatně, minimálně kvůli sekundárním transportům, kde jsou pacienti zpravidla na dávkovači závislí. Do vozidel RZP to doplnili. Bohužel to pak pravděpodobně bez konzultace přidali i do vozidel RV, kde drahý přístroj, který pak ještě každoročně prochází revizí, postrádá smysl.
Další ustanovení vyhlášky 296/2012 Sb. má každý z vás možnost si nastudovat a posoudit sám.
Sigmund
Komentáře k článku
Buďte první kdo přidá příspěvek k této aktualitě.
Hlavní sponzor
Naši sponzoři
Chcete od nás dostávat nejnovější aktuality na e-mail?