Přihlášení

Zapomenuté heslo

Komora záchranářů zdravotnických záchranných služeb České republiky

Pacienti mohou textovou zprávou SMS hodnotit středočeské záchranáře

08.10.2015

Pacienti mohou textovou zprávou SMS hodnotit středočeské záchranáře

Pacienti mohou SMS zprávou hodnotit středočeské záchranáře

 

Pacienti mohou textovou zprávou nebo elektronickým dotazníkem přístupným přes mobil hodnotit středočeské záchranáře. Ti ročně ošetří zhruba 105.000 lidí. Pacienti mohou vyjádřit svou spokojenost i nespokojenost jednoduchým známkováním jako ve škole, kdy jednička je nejlepší známka a pětka nejhorší.

 

Hodnocení pak přijde rovnou vedení záchranářů. ČTK to sdělila mluvčí středočeských záchranářů Petra Effenbergerová. Na středočeské záchrance pracuje zhruba 400 záchranářů a stovka kmenových lékařů, služby pokrývají i externisté.

Služba funguje odesláním textové zprávy na číslo 720 002 002. Text zprávy musí začínat zkratkou ZZS, následuje známka od pacienta, za ni může pacient, ale třeba i jeho rodina, doplnit další komentář. Druhou možností je elektronický dotazník, který lze otevřít pomocí takzvaného QR kódu. To je speciální čtverečkový kód, který chytrý telefon umí načíst například z letáku. "Velikou výhodou služby je rychlost a jednoduchost, neboť celé hlasování zabere jen pár sekund," uvedla mluvčí.

Hodnocení je podle Effenbergerové anonymní a neveřejné. "Zavedení jednoduchého sběru informací nám pomůže najít případné nedostatky v naší práci a věřím, že tato zpětná vazba může motivovat zaměstnance k ještě lepším výkonům, kterých si už teď velice vážím," uvedl ředitel středočeské záchranky Martin Houdek.

Ve středních Čechách je 44 stanovišť záchranářů, z toho pět soukromých. Středočeská záchranka je největší v zemi a má nejvíce stanovišť i výjezdových skupin, fungují také dohody s dalšími kraji.

ČTK

Zdroj: tribune.cz

Komentáře k článku
  • Adam Reagovat 08.10.2015
    Nějak nechápu smysl hodnocení záchranářů přes SMS - to jako proto, aby byl důvod sáhnout např. na osobní ohodnocení konkrétního záchranáře, který bude mít štěstí např. na opilého pacienta, který mu schválně pošle přes SMS hodnocení 5tku? Dotyčný, pokud bude recidivista a ZZS si volá X - krát měsíčně, tak bude posílat schválně 5tky. Ach jo...
  • Lucie Plachá Reagovat 08.10.2015
    Mně se to taky nelíbí.
    Podobné nástroje chápu u placených služeb, v konkurenčním prostředí, tam kde je možnost volby a dělá se business.
    Hodnotit ale pracovníky záchranky jak v Superstar?? Umíte si představit, že něco podobného dopustí policie nebo hasiči? Posádka přeci nepřijíždí stříhat živý plot, ale je volána v tísni někým, kdo má fakt vážné potíže a obavy!
    Je to jen další způsob, jak se před veřejností víc přihrbit, jak otřást už tak dost žalostným stavem svébytnosti záchranářů.

    Motivaci k lepším výkonům za tím hledám jen stěží. Víme dobře, že lidé častěji kritizují než chválí. Jinak taky - když nemají námitky nebo jsou dokonce spokojeni, neozvou se.
    Mrzí mě takový nápad a mrzí mě peníze, které nepochybně stál.
    • Sigmund Reagovat 09.10.2015
      Naprosto souhlasím a nenapsal bych to lépe. Podepisuji se pod každé slovo Lucie.
  • Radek Reagovat 10.10.2015
    Ukázka personálně-managerské impotence. Validita hodnocení odborné činnosti zdravotníků neodborníky z řad obyvatelstva, není z velké většiny relevantní. Pohled veřejnosti na práci ZZS je natolik deformován sdělovacími prostředky, seriály a filmy, že se jejich hodnocení práce záchranářů nemůže brát naprosto vážně. Kdo chce záchranáře pochválit nebo si stěžovat, udělá to i bez připravených formulářů či nadiktované úpravy a to zcela veřejně.

    Určitě by se vyplatilo využít výše popsaného anonymního hodnocení i pro ohodnocení tohoto nápadu.

Copyright © Komora Záchranářů. Všechna práva vyhrazena.