Přihlášení
Zapomenuté heslo
„Vláda se shodla, že podporuje variantu s větší mírou zapojení Policie ČR, kdy se do budoucna tak předpokládá její větší zapojení v Praze, Brně a Ostravě,“ řekl Jakob. Vznik jedenácté základny pro pokrytí Karlovarského kraje také podle něj zajistí, že se nebude muset žádná základna stěhovat. Dříve se spekulovalo o tom, že by se vrtulník do Karlových Varů přesunul z Plzně, kde využívá letiště v Líních, kde měla stát továrna gigafactory na baterie do elektromobilů.
„Dojde také k rozšíření nepřetržitého provozu u dvou stanovišť, a to v Jihlavě a Olomouci, a nyní bude šest stanovišť pro speciální záchranné činnosti,“ doplnil mluvčí. Vláda podle něj také souhlasila s tím, že do provozu na stanovištích Praha, Plzeň a Karlovy Vary budou zapojené vojenské zdravotnické posádky, tedy záchranář a lékař armády.
V řádu měsíců ministerstvo podle Jakoba musí vypsat veřejnou zakázku a připravit podrobný časový harmonogram. Současná smlouva na provoz LZS platí do konce roku 2028, náklady jsou 2,8 miliardy korun.
Ministerstvo zdravotnictví na jednání vlády minulý týden předkládalo několik variant, jak v provozu LZS pokračovat. Ministr Vlastimil Válek (TOP 09) při příchodu na jednání označil dřívější snahu systém centralizovat pod státní podnik, který připravovala vláda Andreje Babiše (ANO), za fiasko. Česko podle něj jde cestou obvyklou v Evropě, kdy provoz letecké záchranné služby nezajišťuje armáda, ale soukromníci se specializovanými vrtulníky. Vláda ale nakonec rozhodla o posílení podílu regionů, kde se o LZS stará některé z ministerstev.
Podle údajů ministerstva zdravotnictví připadá v Česku na jedno stanoviště letecké záchranné služby 1 087 000 obyvatel. Na Slovensku je to pak 778 000 lidí, v Rakousku 536 000 a například v Polsku 1 720 000. Záchranářský vrtulník vzlétá k pacientovi asi ve třech procentech nejzávažnějších případů.
-čtk-
Buďte první kdo přidá příspěvek k této aktualitě.
Copyright ©