Přihlášení
Zapomenuté heslo
Text z externího zdroje od partnera KZ ZZS ČR:
Po stisknutí tlačítka SOS se uživatel rozhoduje, zda je potřeba zdravotní pomoc. Pokud zvolí „Ano“, spojí se s linkou 155. V opačném případě aplikace propojí volajícího s linkou 112. Díky tomuto jednoduchému kroku už není nutné přemýšlet, jakou linku volat – výběr probíhá intuitivně podle situace.
„Za téměř deset let fungování byla aplikace Záchranka stažena více než 3,5 milionkrát a uživatelé jejím prostřednictvím uskutečnili přes 210 000 tísňových volání na linku 155. Naši uživatelé dlouhodobě volali po možnosti kontaktovat přes aplikaci i další složky integrovaného záchranného systému. S Hasičským záchranným sborem ČR jsme proto o rozšíření aplikace o linku 112 začali diskutovat již před třemi lety a letos na jaře jsme přistoupili k samotné realizaci. Jsme velmi rádi, že díky konstruktivní spolupráci s Generálním ředitelstvím HZS ČR můžeme tuto funkci přinést. Obrovské poděkování patří také našim partnerům – Nadaci Vodafone a Generali České pojišťovně, kteří integraci nové funkce finančně podpořili,“ říká ředitel aplikace Záchranka Filip Maleňák.
V případě potřeby zdravotní pomoci (linka 155) aplikace odešle datovou větu s přesnou polohou a dalšími důležitými údaji z uživatelského profilu přímo na dispečink zdravotnické záchranné služby stejně jako tomu bylo dosud. Při spojení s linkou 112 aplikace zprostředkuje pouze telefonický hovor. Informace o poloze volajícího jsou přeneseny prostřednictvím systému AML (Advanced Mobile Location). Výjimku tvoří uživatelé s operačním systémem Android s povoleným odesíláním SMS na pozadí. V jejich případě aplikace při volání na linku 112 odešle i SMS s nouzovou zprávou obsahující polohu a další údaje o volajícím.

„Tísňová linka 112 je klíčovým pilířem integrovaného záchranného systému. Možnost přímého volání z aplikace Záchranka představuje významný krok k ještě rychlejší a efektivnější pomoci lidem v nouzi používajících tuto aplikaci. Nová funkce usnadní volání pomoci i v situacích, kdy volající nemůže hovořit, a tím zásadně rozšiřuje dostupnost tísňové komunikace prostřednictvím aplikace. Spolupráci s tvůrci aplikace Záchranka vnímáme jako příklad moderního propojení technologií a práce záchranných složek pro bezpečí všech obyvatel České republiky,“ říká generální ředitel Hasičského záchranného sboru ČR, genpor. Ing. Vladimír Vlček, Ph.D., MBA.
Nejzásadnější změnou prošla možnost „Nemohu mluvit“, která odráží funkce hlavního nouzového tlačítka. Nabízí však nově možnost komunikace prostřednictvím SMS chatu, a to jak na linku 155, tak na linku 112. Právě SMS chat je od roku 2022 vedle standardního tísňového volání rovnocennou zákonnou cestou tísňové komunikace. Vedení SMS chatu je však v mnoha případech výrazně delší než standardní telefonický hovor, a to především z důvodu zjišťování informací o poloze, základní klasifikaci události i identifikaci volajícího. Právě zefektivnění předání těchto důležitých informací je cílem nové funkce v aplikaci Záchranka.
Uživatelé, kteří v danou chvíli nemohou komunikovat hlasem, mohou zvolit tlačítko „Nemohu mluvit“. Následuje stejný rozcestník podle typu události. V případě zdravotního problému 155, v jiné situaci 112.
Po výběru konkrétní situace se odešle nouzová SMS se jménem, telefonním číslem, polohou a typem události. Komunikace následně pokračuje formou SMS chatu přímo s příslušným operačním střediskem linky 155 nebo 112.
„Spolupráce mezi hasičským záchranným sborem a zdravotnickou záchrannou službou je v Praze na mimořádně vysoké úrovni, ročně společně absolvujeme přes dva tisíce zásahů. Vítáme nynější rozšíření funkce aplikace Záchranka, díky které mohou volající kontaktovat intuitivně operátory právě té tísňové linky, kterou aktuálně nejvíce potřebují, což ušetří cenné sekundy a přispěje k ještě rychlejšímu poskytnutí pomoci. Přidání tohoto drobného mezikroku může zároveň fungovat i jako účinná prevence v situacích, kdy někdo prostřednictvím aplikace vytočí tísňovou linku omylem,“ říká MUDr. Petr Kolouch, MBA, ředitel Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy.
Všechny výše zmíněné změny budou uživatelům dostupné v rámci běžné aktualizace aplikace pro Android a iOS. Pokud mají uživatelé nastavené automatické aktualizace, nevyžaduje to žádnou akci z jejich strany. V jiném případě aktualizaci nabídne oficiální obchod s aplikacemi pro Android nebo iOS. Aktualizace bude dostupná postupně pro všechny uživatele v průběhu následujícího týdne.
„Jsme rádi, že se aplikace Záchranka, jejímž jsme od počátku generálním partnerem, dále rozvíjí a nově propojuje i s linkou 112. Každé takové rozšíření znamená větší jistotu a bezpečí pro všechny, kdo se ocitnou v nouzi. Nadace Vodafone dlouhodobě spolupracuje s Ministerstvem vnitra ČR a Policií ČR také na dalších projektech, jako jsou aplikace BrightSky a ECHO, které pomáhají lidem nacházejícím se v krizových situacích. Právě tato propojení technologií a spolupráce institucí mají podle nás zásadní význam pro záchranu životů i samotnou prevenci,“ říká Zuzana Holá, ředitelka Nadace Vodafone Česká republika.
„Rozvoj aplikace Záchranka podporujeme, protože posun jejích schopností vždy dává hluboký smysl. Usnadňuje pomoc lidem doslova každý den, ať jsou na silnicích, ve městě nebo v přírodě,“ potvrzuje Monika Otradovcová, marketingová ředitelka Generali České pojišťovny.
Zdroj: zachrankaapp.cz
Buďte první kdo přidá příspěvek k této aktualitě.
Copyright ©