Přihlášení
Zapomenuté heslo
Čtěte také: Jak lehké je bořit, jak těžké je tvořit! Couvá hnutí ANO od státního modelu LZS?
Letecká záchranná služba vzlétá v ČR z deseti základen. V Plzni a v jihočeské Bechyni ji provozuje armáda, v Praze a v Brně policie. Šest zbývajících základen provozují tři soukromé subjekty.
Loni v září ještě minulá vláda schválila materiál, podle něhož měl do konce roku 2017 vzniknout harmonogram přechodu od soukromých provozovatelů k nové státní firmě. Právě ANO v minulosti ve vládě prosazovalo vznik státní firmy. Návrh vzešel z expertní komise, kterou tvořili zástupci ministerstev zdravotnictví, financí, obrany, vnitra, úřadu vlády a Asociace krajů ČR, která ale s materiálem nesouhlasila. Se změnou koncepce loni nesouhlasily také některé politické strany a ministerstva. Letecká záchranná služba jako státní podnik měla zejména podporu ANO, KSČM a Zelených. ANO podle Vojtěcha stále počítá se vznikem státem řízené organizace. Jen se ukazuje, že původní termíny nejsou reálné. Strategická služba státu by měla být podle ministra do budoucna pod kontrolou státu, který by se navíc staral o výcvik nových pilotů.
Současné kontrakty soukromých provozovatelů jsou do konce roku 2020. „Já jsem přišel na ministerstvo a dostal jsem nějaký projekt, který byl zpracován. Ovšem z hlediska časového, podle všech odborníků, se kterými jsem to konzultoval, tak není možné to stihnout do roku 2020,“ řekl ministr. Koncepce počítá s tím, že armáda i policie by dál provozovaly své současné základny. Ostatní základny by měla na starost státní firma. „Ovšem ta příprava bude trvat delší dobu, než se předpokládalo,“ řekl Vojtěch. Předpokládá tak, že i po roce 2021 by měl ještě na nějaký čas fungovat současný stav se zapojením soukromých provozovatelů.
Ministr chce zároveň jednat s ministerstvem obrany o zajištění výcviku pro nové piloty vrtulníků. Podle všech analýz je jich totiž nedostatek. Piloti stárnou a vycvičení nového pilota pro záchrannou službu je dlouhé a drahé.
ČTK
Zaměřím se na vyjádření: „Ovšem ta příprava bude trvat delší dobu, než se předpokládalo,“ řekl Vojtěch., které je naprosto úsměvné. Bylo by dobré jmenovitě napsat, kdo konkrétně předpokládal, že se to v tom termínu stihne. Pojmenujme ty odborníky!!! Když je dohlledatelné, že vedení záchranných služeb, Asociace ZZS ČR, Odborná společnost UM a MK, provozovatelé LZS, piloti, letečtí záchranáři a další upozorňovali, že se to v takovém čase připravit nedá, a to ani kdyby Vláda ČR a MZ ČR začaly konat bezodkladně. Za dva roky se ale neudělalo téměř nic! Jen se vyměnili tři ministři zdravotnictví a je druhá vláda.
Souviseící články, které celou situaci kolem tendru na provozovatele LZS dokreslují:
18. 2. 2016 Němeček souhlasí s Babišem, aby všech 10 stanovišť LZS zajistila AČR
4. 2. 2016 Hraje se o to, kdo a za kolik bude provozovat LZS v letech 2017 - 2024
Sigmund
Buďte první kdo přidá příspěvek k této aktualitě.
Copyright ©